maandag 25 mei 2015

#trotsopmijnjob- Carine Theunis

Tijdens de week van 12 oktober lanceert Landelijke kinderopvang de actie 'Met vlag en wimpel', we hangen de vlag uit om onze diensten onthaalouders, buitenschoolse kinderopvang Stekelbees, onze kinderdagverblijven en lokale diensten zichtbaar te maken. We willen ook graag de job van onthaalouder en kinderbegeleider promoten omdat we telkens op zoek gaan naar nieuwe kandidaten. 
We maken ook de vrije plaatsen kinderopvang bekend.

Tot 12 oktober vertelt elke week een onthaalouder, kinderbegeleider of medewerker Landelijke Kinderopvang waarom zij/hij trots is op haar/zijn job.

We starten met Carine Theunis, onthaalouder in Bunsbeek- Glabbeek










































  • ze woont in Bunsbeek-Glabbeek (Vlaams-Brabant)
  • werkt voor de dienst onthaalouders van Landelijke Kinderopvang Tienen 
  • onthaalouder sinds 2001
  • vangt max 8 kinderen op
  • kindjes tussen 2m en 3jaar en tijdens de vakanties komen er geregeld oudere kindjes terug om de recente onthaalkindjes te animeren
  • Carine werkt 5 dagen per week en op aanvraag van de ouders stelt ze zich soms ook beschikbaar tijdens het weekend of 's nachts
  • ze nam tijdens de week van de opvoeding deel aan de ezeltjeswandeling
Ik ben #trotsopmijnjob omdat 
  • ik mijn ervaring kan delen ivm het opvoeden/verzorgen van kindjes met  jonge, beginnende ouders die ik op hun beurt dan zie openbloeien tot zelfverzekerde mama's  en papa's
  • ik mijn bijdrage zie in het aanleren van allerlei dingen aan de kindjes en dan zie hoe ze er mee omgaan, dat is met geen woorden te omvatten
  • de dankbaarheid van de ouders en kindjes me steeds weer een ongelooflijk warm gevoel geeft. Ondanks het afscheid, dat keer om keer een domper is, ben ik altijd weer om fier om zo'n mooi mini-mensje te laten overstappen naar school
  • ik hou van mijn 'werk', het sociale contact met de ouders en  de vriendschappen die ik er aan overhoud.
  • kinderopvang is voor mij de ideale combinatie van werk en plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...