woensdag 2 september 2015

TV- opnames in Letterhoutem


Letterhouten?!  Nooit van gehoord.
Vorige week mocht ik er op bezoek in de buitenschoolse opvang van Stekelbees, want er werden opnames voor OnsTv gedaan.
Ik verbleef er van 12 uur tot 16 uur, met veel plezier.  En achteraf geen hoofdpijn, noch piepende oren!
Bij het binnenkomen was iedereen bedrijvig bezig. Ik werd begroet door 10- tallen grote en kleine kinderen, samen of apart spelend, allemaal blijgezind.  Dat viel echt op.
Maar er was meer.. 
Al snel genoot ik van mijn ‘kortverblijf’!  Ik genoot  van leuke kinderen die zich mochten uitleven, zich echt amuseerden zonder dat er ruzie gemaakt of gevochten werd en vooral zonder dat er gehuild of geschreeuwd werd.
Ja natuurlijk deed zich wel een kindje pijn, maar dat werd met zachtheid en zonder geschreeuw opgelost met een kusje, een zakje ijs of een plakkertje.
Kleine 'opstootjes' werden opgelost door de kinderbegeleider: ‘Liefjes, kom eens we gaan jullie  handjes wassen’, klonk het en vergeten was de ruzie..
Het hekje aan de deur stond er uitdagend bij, maar niemand klom erop of had er aandacht voor.  
Ieder kind speelde of zat ergens in een rustig hoekje - samen of alleen - zoals het verkoos. 
Zo zag ik vijf toekomstige ‘techniekers’ fijn samen spelen met legoblokjes. 
Een ander groepje was geboeid aan het  lezen, alles was goed als het maar geen geschiedenis is, zei een van de kinderen.
Nog  een clubje zat aan tafel te  knutselen.   
Ook buiten werd er gespeeld op go-cards en fietsen. Kastelen werden gebouwd, met tafels en banken gestouwd..
Eén jonge en een klein meisje bedachten samen een volledige choreografie met vendels op het liedje ‘de wereld is van iedereen’!  Prachtig vond ik het.

Ik moet de begeleiding echt een pluim geven: nooit werd er geschreeuwd, nooit werd een kind gedwongen… iedereen ging zijn gangetje op zijn of haar ritme.  
Wat een harmonie, wat een orde in de chaos, wat een rust in het gewoel!  
En dat allemaal dankzij de fantastische aanpak van de begeleiders die iedere avond zeker doodmoe maar gelukkig in bed kruipen! 

Jeanine Vandormael
Verantwoordelijke communicatie Ons

nb ook bij een onthaalouder in de buurt werd nog gefilmd













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...