maandag 18 april 2011

kijk op een handikap

Collega Sofie volgt een opleiding 'inclusieve opvang' en ontving tijdens de vorming volgend gedicht, graag willen we het met jou delen...

Zie mijn handicap niet als een probleem
Erken mijn handicap als een eigenschap.
Zie mijn handicap niet als een defect.
Jij bent het die mij als afwijkend en hulpeloos ziet.
Probeer mij niet te repareren, want ik ben niet kapot.
Ondersteun me, ik kan op mijn eigen manier bijdragen aan de samenleving.

Help me niet, zelfs niet als je dat zo een fijn gevoel geeft.
Vraag of ik hulp nodig heb. Laat mij je demonstreren hoe je me best kan assisteren.

Respecteer me, omdat respect evenwaardigheid veronderstelt.
Werk niet aan me
WERK MET ME.

(Norman Kunc & Emma van de Klift, Vancouver)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...