woensdag 27 april 2011

'Peuterpuberen' in Aarschot

Lezing over peuterpuberteit in de Aarschotse bib
De peutertijd is voor je kind een heerlijke en opwindende periode. De wereld is nieuw en nodigt uit tot onderzoek. Alles lijkt mogelijk. Peuters experimenteren graag en zoeken naar de effecten van hun gedrag. Dat maakt opvoeden niet altijd even makkelijk. Soms weet je wel hoe je best omgaat met bepaalde situaties, maar heb je het moeilijk om vol te houden. Of je kind slaagt erin je de muren te doen oplopen. Als je beter begrijpt hoe jonge kinderen denken en leren, kan je hier als opvoeder ontwikkelingsbevorderend op inspelen.

In samenwerking met de provincie Vlaams-Brabant organiseert de Openbare Bibliotheek van Aarschot op dinsdag 10 mei 2011 om 20 uur een lezing over dit onderwerp. Deze sessie wordt gebracht door Nathalie Heurckmans.
We bekijken hoe we kinderen zich goed kunnen laten voelen, zonder dat dit betekent dat we altijd moeten toegeven. We oefenen ook een aantal vaardigheden. Hoe kan ik mijn kinderen steeds positief blijven aanmoedigen? Welke regels en afspraken maak ik met mijn kinderen? Hoe kan ik meer structuur voorzien? Wat kan en wat niet? Waar en hoe trek ik mijn grenzen? Wat kunnen mijn kinderen op welke leeftijd? En wat betekent hun moeilijk gedrag in deze situaties? We bespreken en analyseren voorbeelden van de deelnemers en zoeken samen naar manieren om prettig om te gaan met je kinderen.

Hoe inschrijven?
Deelnemen is gratis. Graag verplicht inschrijven ten laatste op donderdag 5 mei 2011 aan de balie van de bib, op het nummer 016 56 86 05 of via e-mail: aarschot@bibliotheek.be

Meer info
over het volledige lezingenaanbod vind je op www.vlaamsbrabant.be/opvoedingsondersteuning

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...