woensdag 12 oktober 2011

Geschenkpakketje voor elke onthaalouder

Landelijke Kinderopvang zet ter gelegenheid van de dag van onthaalouder en de kinderbegeleidster onze 'kraks in kinderopvang' in de kijker.
Zij kregen een geschenkpakketje met een boekje, een wenskaart en een hartendoosje.

Hilde Devos (48) uit Neervelp kreeg als eerste zo'n pakketje van voorzitter Monique Swinnen. Hilde werkt al zeven jaar als onthaalouder bij Landelijke Kinderopvang. "Ervoor werkte ik als huisvrouw. Toen de kinderen wat ouder waren, wilde ik iets meer om handen hebben. Als regentes kon ik in het onderwijs terecht, maar dat zag ik niet zo zitten, omdat ik zelf al twee puberende kinderen had. Toen ik een brochure van Landelijke Kinderopvang in de bus kreeg, greep ik mijn kans en startte als onthaalouder."

Job van mijn leven
"Vandaag vang ik vijf kindjes op. Ik heb echt wel de job van mijn leven gevonden. Je werkt altijd van thuis uit en je bent vrij in je eigen werkregeling. De beperkte rechten en het relatief laag inkomen kunnen misschien wat afschrikken, maar anderzijds word je niet belast."
De regio Zuid-Hageland (Bierbeek, Boutersem, Hoegaarden, Landen en Oud-Heverlee) kampt momenteel met een groot tekort aan onthaalouders. "Vandaag zijn er bijvoorbeeld twee onthaalouders actief in Boutersem. We kunnen er minstens nog vier extra gebruiken", klinkt het bij de vzw Landelijke Kinderopvang.
Wachtlijsten
De wachtlijsten worden steeds langer en soms moeten ouders zelfs extra verlof nemen in afwachting van het moment dat er een opvangplaats vrijkomt voor hun kindje.Kandidaat-onthaalouders kunnen zich steeds aanmelden bij Landelijke Kinderopvang. Zij moeten minstens 18 jaar zijn, een goede gezondheid hebben en bereid zijn de basisvorming en vier permanente vormingen per jaar te volgen. Specifieke diploma's zijn niet vereist. Het huis moet wel kindvriendelijk en veilig ingericht zijn en uiteraard moeten de kandidaten een hart voor kinderen hebben!
Geïnteresseerden kunnen terecht op het nummer 070/24.60.41

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...