vrijdag 28 januari 2011

het speelkeukentje

Gevonden door onthaalouder 'Moeke Hilde' op deze creatieve blog


Voor de geïnteresseerden, het technische verhaal:
Ik had nog een oud nachtkastje van Ikea, dat we niet meer gebruikten.
Ik heb het kastje in de grondverf gezet, omgekeerd en er pootjes (de reservepoten van onze bank) onder geschroefd (en daarna de schroefgaten dichtgesmeerd met houtvuller).
Toen heb ik twee stukken hout uit een restje van een MDF-plaat gezaagd: 52 x 40,5 cm voor de achterkant en 52 x 6 cm voor het 'frontje'. Die heb ik ook in de grondverf gezet en op de achterplaat heb ik aan één kant behang geplakt.
De binnenkant van het kastje heb ik lichtblauw geverfd en de buitenkant en het frontje aquablauw.
Toen alles droog was het ik hem in elkaar geschroefd: achterplaat en frontje erop (eerst even met houtlijm, dan blijft het beter zitten). Op het frontje heb ik grote knoppen van een oud kastje geschroefd (die ik eerst zwart geverfd had) en op de zijkant kleine knopjes (rood geverfd), om ovenwantjes aan op te hangen. Op de bovenkant heb ik de onderzettertjes gelijmd.

Moeke Hilde is overtuigd dat dit keukentje een succesnummer wordt in de opvang!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...