maandag 10 januari 2011

op het podium: onthaalouder Noenoe uit Steenhuffel

Naast de verantwoordelijke kinderopvang Marina uit Ninove zetten we vandaag ook onthaalouder Dana Joosen uit Steenhuffel op het podium.


We kregen van haar volgende mail:


Wat was het weer fijn om de LINK te lezen!
We hebben echt alles gehad in 2010, goed weer, veel kindjes, vakantie, minder goed was het overlijden van mijn mama maar daar komen we wel stilaan door.
En dan op 13 november de waterellende, gelukkig heb ik niets in huis gehad, wel de tuin, garage en tuinhuis stonden compleet onder maar dat is ook weer allemaal opgekuisd, en dan kwam de sneeuw, die ons toch wat dagen in de ban heeft gehouden. Maar het schrok mijn ouders niet af om er toch door te komen, ondanks dat onze weg er heel maar dan ook heel slecht bijligt, we hebben al herhaalde malen gemaild en gebeld naar de techische dienst van onze gemeente en er is een licht puntje, als het weer het toelaat komen ze gemalen asfalt brengen, en in het voorjaar krijgen we een nieuwe oprit, zalig zal dit zijn om daar over te rijden geen putten meer, geen slalomkunsten die iedereen die hier wil komen moeten doen.
Ik wil jullie ook wat foto's mailen over de sneeuwpret, je zal er enkele zien met mijn onthaalbende op naast de kunstwerken van onze buurman.
Verder wens ik jullie nog zeer veel succes met de LINK en ik hoop dat andere onthaalouders en kinderbegeleidsters zelf ook iets schrijven op de blog zodat we elkaar beter leren kennen.
Zelf ben ik sinds 2002 gestart als onthaalouder bij Landelijke Kinderopvang.
Ik heb zelf vier kinderen:Nathalie (27), Evy (23), Elke (20) en Yens (18).

Wat ik leuk vind aan de opvang is het bezig zijn met kinderen,en ze dingen leren en bij brengen. Ik ga heel graag wandelen met kindjes en leer ze graag praten.
Ik had al zoveel leuke momenten in de opvang, maar het allermooiste was toen de ouders van Xan vroegen of ik zijn meter wilde worden, ze hadden een meter maar die heeft op het allerlaatste moment afgezegd. Xan heb ik dus heel vaak gezien,zijn doop meebeleefd, zijn eerste schooldag(kleuterschool) zijn eerste schooldag (lagere school) binnenkort zijn eerste communie, Xan blijft ook geregeld een weekendje logeren.
De fijnste reactie die ik ooit kreeg was: bij Noenoe -want zo noemen de kindjes en de ouders mij- "daar is het leuk, we kunnen er steeds terecht", en als we vragen hebben weet zij meestal wel raad en dan zijn er de kindjes die al naar school gaan en vragen of ze nog eens bij mij mogen komen spelen omdat ze me missen...
Het enige wat ik niet leuk vind aan de opvang is wanneer ouders zich niet houden aan afspraken.

Mijn tips voor nieuwe onthaalouders:
   - maak vanaf het begin goede afspraken en zet ze eventueel op papier
   - zorg zelf ook wel dat jij je aan jouw afspraken houdt
.















Onthaalmoeder Noenoe uit de dienst Steenhuffel


nb heb je ook je verhaal voor de  blog, stuur dan een mailtje naar Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...